موزه هیئت فوتبال پیشکسوتان استان بوشهر در آینده نزدیک راهاندازی میشود ... این دژ نظامی که برج و باروهایش همچنان پابرجاست و به بام شهرستان رامسر شهرت دارد، قلعهای در ارتفاع ۵۰۰ متری از سطح دریا و بر فراز کوهی با همین نام است که همگان را به تماشای چشماندازی حیرتانگیز و پهنه وسیعی از دریا، سرسبزی زمینهای چای و شالی و کوههای اطراف دعوت میکند. این منطقه حفاظت شده در نزدیکی شهر کردکوی قرار دارد که از مساحتی بهاندازه 30650 هکتار تشکیل شده است و بهخاطر ارتفاعش بهعنوان بام گلستان شناخته میشود. پارک جنگلی نهار خوران، جنگلی با وسعت 300 هکتار است که در جنوب گرگان واقع شده است. جنگل دالخانی از بهترین مناطق شمال ایران برای مسافرت محسوب میشود که دارای مساحتی به وسعت 600 هزار مترمربع است. آبوهوای روستای لاویچ که از زیباترین مناطق شمال برای مسافرت محسوب میشود، در تابستان بسیار مطبوع است و گردشگران زیادی را بهسوی خود جذب میکند. اگر در بهترین مناطق شمال ایران برای مسافرت به دنبال منطقهای مملو از آبشار هستید، استان گلستان پاسخ خوبی برای جستجوی شما محسوب میشود چرا که این استان به سرزمین آبشاران ایران معروف است. اگر به دنبال شناخت یکی از بهترین مناطق شمال ایران برای مسافرت هستید، باید بدانید که در این لحظه، به مطالعه بهترین و ارزشمندترین این مناطق مشغولید. این شکوه و عظمت باعث میشود که در میان بهترین مناطق شمال کشور برای مسافرت، سفر به این نقطه از مازندران را انتخاب کنید و از ژرفای زیبایی این سازه بهره ببرید. در میان بهترین مناطق شمال ایران برای مسافرت، روستای زیارت میتواند از انتخابهای خوب و خاطرهساز برای گردشگران باشد. به شما اطمینان میدهیم که در شمال ایران کمتر جنگلی را میتوانید پیدا کنید که به اندازه اینجا بکر بوده و طبیعتی وحشی و در عین حال زیبا داشته باشد. پل ورسک، شاهکاری از معماری و مهندسی کشور که در مازندران زیبا حضور دارد، پلی که عظمت آن چشمها را برای ثانیههایی طولانی خیره به خود میکند و شکوهی بیانتها از طراحی و سازه را به رخ میکشد.

از طرف دیگر، شغال و حیوانات دیگری هم در شبهنگام به شما رخ نشان میدهند. اگر شما به سمت این آبشار رفتید و موبایلتان آنتن داشت لوکیشن آن را ثبت کنید. روستای زیارت؛ انتخابی برای ثبت خاطرات دلانگیز! 5 - در تاریخ 3 خرداد امسال همایش کوهپیمایی با مسئولین محترم مرزن آباد از روستای تله به توارکوه به ارتفاع 2700 متر به مناسبت آزاد سازی خرمشهر برگزار کردند . این جنگل بکر و دستنخورده، طبیعت مناسبی برای پیادهروی و کوهنوردی در جنگل دارد و انتخاب هوشمندانهای برای افراد علاقهمند به ورزش و کوهنوردی محسوب میشود. منبع عکس: خبرگزاری صدا و سیما (عکاس: عباس رنجبر)قلعه رودخان در دل جنگل قرار دارد و برای رسیدن به آن باید پلههای زیادی را بالا بروید؛ پس لازم است خودتان را برای یک پلهنوردی آماده کنید. پس بیکار نمانید، دوربین خود را آماده کنید و کارت پستالی منحصر به فرد خلق کنید. کلمات فقط گوشهای کوچک از عظمت دریاچه را بیان میکنند و بیشتر از این در توان کلمات نبوده و نیست. فقط کافی است لباس مناسب و کفشهای کوهنوردی و جنگلنوردی خود را همراه داشته باشید تا روزها سرگرم زیباییهای شگفتانگیز اطراف منطقه روستا و آبشار زیارت شوید. موزه گرگان در اردیبهشت ماه 1343 در کاخ سلطنتی پارک شهر (کاخ موزه) که به شماره 1538 ثبت آثار ملی می باشد، افتتاح شده بود با 152قلم اشیاء باستانی، تا سال 1361دایر بوده است. این بنا با معماری زبانزد ایرانی در تاریخ 10 بهمن سال 1383 با شماره ثبت 11288 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

این پارک جنگلی محبوب در مازندران و ایران پوشش گیاهی فوقالعادهای دارد که با داشتن امکانات رفاهی و تفریحی عالی، هرساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور و دنیا است. با کمپ زدن در این نقطه محبوب از آفرینش که از دیدنیترین جاهای شمال به شمار میرود، میتوانید شاهد دریای بیکران آسمان باشید و چشمانتان را به تماشای آسمان صاف پر از ستاره و شهاب بسپارید. استان گلستان یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور است. شهر گنبد ،شهر بجنورد و شهرگرگان از نزدیکترین شهرهای نزدیک به پارک ملی گلستان میباشند که شهر گنبد با فاصله حدود55 کیلومتر و شهر بجنورد حدود 130 کیلومتر، همچنین گرگان با حدود 2 ساعت فاصله از پارک ملی گلستان همسایگان مسکونی این منطقه به شمار میروند.پارک ملی گلستان هم از آسیب بلاهای طبیعی همچون سیل و رانش زمین و همچنین از آسیب نامهربانان به طبیعت و جنگل در امان نبوده و بسیاری از زمینهای آن بر اثر رانش زمین و سیل تخریب و حیاط وحش آن بر اثر تردد زیاد خودرو و مردم مورد مرگ و میر قرار گرفته و ازبین رفته اند. این بازار بهخوبی بافت قدیمی و تاریخی خود را حفظ کرده است و میان ازدحام مردم در بین بازار نعلبندان حال و هوای زندگی را بهخوبی حس خواهید کرد. وجود آبشار و رودخانه در دل جنگل دالخانی، این مجموعه شگفتانگیز را کامل میکند و با کمپ زدن در این جنگل میتوان با دستان نوازشگر سبز طبیعت به آرامش و حال خوب دست پیدا کرد. باداب سورت، یکی از بهترین مناطق شمال ایران برای مسافرت که در آن خبری از درخت و جنگل نیست، اما طبیعت منحصربهفردی دارد که لازم است بازدید از آن را حتما برای یکبار تجربه کنید. از بین هزاران مناطق دیدنی و جذاب شمال ایران، از امتداد گلستان تا نزدیکیهای اردبیل، بهترین آنها را در یول بیر معرفی میکنیم تا با قشنگترین انتخاب کولهبار سفر را ببندید و راهی بهشت ایران شوید.

سواحل لاهیجان در استان گیلان به دلیل نداشتن زباله و آلودگی فاضلابی و داشتن آبی زلال و چاه های سالم از سالم ترین و تمیزترین سواحل در استان گیلان معرفی شده است. در شهر گنبد كاووس می توان بلند ترین برج آجری جهان را از نزدیك دید. این جنگل در جنوب این شهر و در فاصله ای نزدیك به 4 كیلومتری آن قرار دارد. منطقه ای حفاظت شده كه می توان در آن گونه های مختلف حیوانات و گیاهان را از نزدیك دید. صحبت از پاییز شد، باید گفت که آبشار کبود وال در پاییز نیز بسیار دیدنی ست، گونه های مختلف گیاهان که در خزان، به رنگ سرخ و طلایی درخواهند آمد می تواند منظره ای شگرف و دیدنی را در برابر دیدگان شما ایجاد کند. این بنای تاریخی متعلق به دوران صفویه و مجموعه ای از حمام ، آب انبار، آرامستان را در خود جای داده است كه پس از گذشت سال ها هنوز هم ازجاهای دیدنی گرگان که بسیار کم نظیرند به شمار می رود. پارک ملی گلستان از زیباترین مناطق شمال برای مسافرت به شمار میرود؛ چون در این جنگل، شکوه و شگفتی پایانناپذیرند و چشمانتان هیچگاه انتهای زیبایی را در آن نمیبینند، چرا که این جنگل با وسعت بسیار زیاد، آبشارها، دریاچهها، صخرهها و حیاتوحش بینظیری را در دل خود جایداده است که تماشای آن هوش از سرتان میپراند. این مسیر پرچالش و خاطرهساز، پر از سوژههای ناب برای عکاسان است و اگر علاقهمند به عکاسی هستید، در این نقطه از مکانهای دیدنی شمال برای مسافرت، قابهایی از این منظرههای روحانگیز را به ثبت برسانید، چرا که بعد از اتمام سفر حتما دلتنگ این مسیر و آبشار خواهید شد. پل ورسک، از مکانهای دیدنی شمال برای مسافرت است که در ارتفاع 2140 متری از سطح دریا ساخته شده است، فاصله این پل تا ته دره 110 متر است و این ارتفاع زیاد و شگفتانگیز باعث ثبت شکوه این سازه در رکوردهای گینس شد.

در سالهای گذشته به دلیل سخت بودن مسیر، دسترسی به آبشار کبودوال برای همه امکانپذیر نبود؛ اما امروزه با تبدیلشدن این منطقه به پارک جنگلی، عالیترین امکانات برای بازدیدکنندگان فراهم شده است و میتوانید حدودا با 20 دقیقه پیادهروی به این شاهکار آفرینش که از بهترین جاهای دیدنی اجاره ون برای شمال با راننده شمال است، برسید. در نزدیکیهای آب گرم لاویچ، مسافرخانههایی وجود دارد و که رفاه را برای مسافران فراهم میکند و شبی خاطرهانگیز را برای آنها رقم میزند. مسیر دوم به صخرههای بالای آبشار ختم میشود که تماشای منظرهای فوقالعاده زیبا از آبشار پیران را برای گردشگران رقم میزند. شاید نام این جنگل زیبا و باشکوه، توجهتان را جلب کرده باشد، گفته میشود که در زمان قدیم، حجاج گرگانی در مسیر برگشت از خانه خدا، به زیارت امام هشتم میرفتند و در راه برگشت در این منطقه استراحت و ناهار را در این جنگل میل میکردند، به همین دلیل، نام ناهارخوران به روی این منطقه گذاشته شد. آبشار و جنگل لوه در همجواری جنگل های گلستان كه از معروف ترین جنگل ها و مناطق گردشگری گرگان می باشد، قرار گرفته است. اگر حرفی از جاهای دیدنی استان گلستان و شهر گرگان به میان باشد، امکان ندارد نام جنگل ناهارخوران بر زبان جاری نشود، این منطقه از بهترین مناطق شمال برای مسافرت محسوب میشود که در سفر به شمال، بازدید از آن حتما به شما توصیه میشود.

آبشار کبودوال؛ یکی از دیدنی ترین جاهای شمال برای مسافرت! چشم انداز های اطراف آبشار و ترکیب آن با منظره سقوط آب، بهترین قاب را برای عکاسی و ثبت لحظات شیرین و خاطره انگیز فراهم کرده و می توان زیبا ترین عکس ها را با حضور در کنار این آبشار گرفت. سد گلستان گرگان، چشم اندازی زیبا و دیدنی که نباید از دستش بدهید! این پارک از بهترین جاهای دیدنی شمال برای مسافرت به شمار میرود و بیش از 600 هکتار مساحت دارد که بهعنوان بزرگترین ذخیرهگاه شمشاد در ایران و حتی خاورمیانه شناخته میشود. پارک جنگلی سیسنگان در سال 1344 به بهرهبرداری رسید و هدف اصلی شکلگیری این پارک، حفاظت از گونههای خاصی از شمشاد و گونههای جانوری بود. رضا دانشزاده، در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه قلعه کنگلو با توجه به نوع معماری بنا و شیوه ساخت و سفالهای بدست آمده، متعلق به اواخر دوره ساسانی و اوایل دوره اسلامی است، افزود: در راستای جلوگیری از تخریب بنا و حفاریهای غیرمجاز، هر هفته دو بار توسط نیروهای حفاظت از بنا بازدید انجام میشود و در این راه سمنها نیز ما را یاری میرسانند و تا به امروز مشکل خاصی برای تخریب و حفاری غیرمجاز و تعرض به حریم نداشتهایم.

این اثر باستانی نیز از دست حفاری های غیرمجاز در امان نمانده است. در حاشیه جنوب غربی شهر گنبد ، حرم مطهر یحیی بن زید از نوادگان امام سجاد (ع) قرار دارد. امامزاده ذکریا سلطان : ایشان مانند دیگر امام زاده های لاویج مورد احترام مردم می باشند که مکان مرقد تقریبا در غرب روستا قرار دارد واقع در قبرستان معروف به شیخ کلا (شیخ علی کلا) می باشد که مشترک بین روستاهای سادات محله ، ملامحله ، ملاکلا ، خطیب کلا و رئیس کلا می باشد. روستای فیلبند، از دیدنیترین جاهای شمال است که در نزدیکترین مسیر، فاصلهای 80 کیلومتری با دریا و ساحل محمودآباد دارد، این روستا به خاطر زیبایی و شگفتی زیاد، در میان مردم مازندران نیز محبوبیت فراوانی دارد. در ۲۲ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان آبشار شصت کلاته واقع شده است. اقامتگاههای بومگردی را هم در فاصلهای دورتر میتوانید بیابید. قلعه مارکوه نیز که نامش را از همین منطقه می گیرد بر بلندای قله مارکوه قرار گرفته که قدمت آن همچون اسرارش در دل تاریخ پنهان شده است . پارک جنگلی سیسنگان از معروفترین جاهای دیدنی مازندران است که احتمالا تابهحال نامش را شنیده باشید. قدمت دقیق قلعه مشخص نیست، اما احتمالا به قرون اولیه اسلام میرسد. قلعه رودخان در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی فومن در نزدیکی روستای رودخان، بر فراز ارتفاعات جنگلی منطقه حیدرآلات و در میان جنگلی انبوه قرار گرفته است. پارک جنگلی گیسوم در فاصله حدود 20 کیلومتری شهر تالش واقع شده است.این پارک جنگلی حدود 80 هکتار مساحت دارد. آبشار رنگو در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان واقع شده است .این آبشار که بستری نیم دایرهای شکل دارد، شامل یک محل ریزش اصلی و چند محل ریزش فرعی است و حدود ۷ متر ارتفاع دارد. آبشار سیاسرت را میتوان یکی دیگر از جاذبههای گردشگری این شهر به حساب آورد که در فاصله ۳۵ کیلومتری از جنوب این شهر و در مجاورت مسیر ارتباطی به منطقه ییلاقی جنت رودبار واقع شده است، بنابراین میتوانید در مسیر رفتن به دهستان جنت رودبار از این آبشار زیبا هم دیدن کنید.

البته که این جاده به قدری زیبا و چشمنواز بوده که متوجه گذر زمان و مسیر نخواهید شد. وسعت این دریاچه زیبا 15 هزار متر مربع و عمق آن 5 تا 15 متر است. سد لفور در میان جنگل لفور واقع شده و منظرهای سرسبز و زیبا را به نمایش میگذارد. پوشش گیاهی در جنگلهای اطراف روستا بسیار متنوع است و چشمههای دلانگیز با منظرهای چشمنواز جریان زندگی را با احوالات خوش همراه میسازد. رویش گلهای زیبای زردرنگ در فصل بهار، منظرهای باشکوه را در دشت دریاسر به وجود میآورد و نکته قابلتوجه این منطقه وجود دهها چشمه در کف آن است، در این محدوده آب از کف زمین میجوشد و طراوت و تازگی را به سبزهها و زمین هدیه میدهد. گاه در فصل بهار نمایشگاههای سنتی در این منطقه دایر میشود که بهترین زمان برای سوغاتی محسوب میشود. این جاده از میان جنگلهای انبوه، رودخانههای خروشان، آبشارها و چشمههای شگفتانگیز میگذرد، ابتدای جاده با منظره رویایی جنگلهای دوهزار در شهر تنکابن آغاز میشود و سپس به جاده سه هزار میرسد. از معروفترین مکانهای دیدنی شمال ایران، جنگلهای دوهزار و سه هزار است، این جنگلها با جاده و مسیری رویایی، هرساله افراد زیادی را مشتاق به بازدید از این مناظر میکند. این روستا که یکی از بهترین جاهای دیدنی شمال محسوب میشود، با موقعیت جغرافیایی منحصربهفرد و قرار داشتن در ارتفاعات البرز، میزبان دریایی از ابرهاست که قابی روشن از آسمان را در زمین برایتان به به تصویر میکشد. با همآهنگ شدن با طبیعت بکر این منطقه، طراوت و پاکیزگی را به ذهنتان هدیه میدهید و از حضور در یکی از بهترین جاهای دیدنی شمال نهایت لذت را خواهید برد. نوشهر از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوههای البرز، از شرق به شهرستان نور و از غرب به شهرستان چالوس متصل است. چالوس برسانید. همچنین فاصله تهران تا روستای کندلوس ۲۲۰ کیلومتر است.

از ابتدای این پارک جنگلی تا آبشار آب پری 5 دقیقه پیادهروی فاصله است. از غارهای مهم طبیعی و جالب غار شیرآباد در شهرستان رامیان است که ضمن جاری بودن آب از آن و ایجاد آبشارهای گوناگون، زیستگاهی بسیار مهم برای بعضی از گونهها از جمله سمندر کوهستانی بهشمار میرود. یکی از جذابیت های روستای فیلبند که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده، پدیده اقیانوس ابر است که اکثر مواقع به دلیل ارتفاعی که از سطح دریا دارد ایجاد می شود و چشم انداز زیبایی را به این منطقه می بخشد. برای رفتن به روستای فیلبند حتما یک راهبلد همراه خود داشته باشید یا به صورت گروهی در تورهای مسافرتی راهی این روستا شوید. این منطقه با داشتن امکانات رفاهی و اقامتی از بهترین مناظق شمال ایران برای مسافرت محسوب میشود، پس فراموش نکنید اگر راهی مازندران و سوادکوه هستید، دیدن این قشنگی آفرینش را از دست ندهید. آبشار کبودوال در استان گلستان در لیست بهترین مناطق شمال ایران برای مسافرت قرار میگیرد، چرا که نگارنده طبیعت، این نقطه از شمال را به طور منحصربهفردی به نگارش درآورده است. و اما نکته آخر: پارک ملی گلستان چه از نظر کمیت و چه از نظر تنوع گونههای جانوری و گیاهی یکی از ارزشمندترین مناطق ایران به شمار میرود. پل ورسک که به همت شرکت دانمارکی ساخته شد، از ارزشمندترین آثار فنی و مهندسی شمال کشور محسوب میشود که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. بررسی میزان نزولات جوی استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون به حدود ۲۵۲ میلیمتر رسیده است که در مقایسه با متوسط درازمدت نیز کاهش هشت درصدی را به ثبت رسانده است. پس از حدود پنج ساعت پياده روی، در امتداد اين دره و مسير رودخانه، آبشار رنگو از فراز صخره های عظيمی نمايان می شود که با هيبت سرازير شده و صدای مهيبش از فاصله ای دور شنيده می شود.